Isnin, 17 Mei 2010

Tiba tiba hatiku terkenang.....

Tanpa aku sedari jangtungku berdegup laju,aku teringatkan kisah silamku......terlalu byk yg aku lalui,pahit manis aku rindu hingga aku diasyikkan sejuta mimpi.....kini fikiran ku melayang lagi,mengenangkan kembali sejarah silam,aku sedar aku byk membuat keputusan yg silap,dari semua aspek,masa depan,pelajaran,kerjaya,ekonomi dan percintaan serta persahabatan....cinta,bagiku suatu pengalaman yang mematangkan perasaan aku,aku bercinta,dicinta dan mencinta.....aku sygkan mereka yg pernah bergelar gf aku,namun aku tidak sedar yang aku tidak menghargai apa yg aku ada....aku rindukan mereka yang pernah aku sakiti dulu,kini baru aku sedar betapa sedihnya bila kita dikhianati......kini aku tidak percayakan cinta lagi,bukan kerana aku anti kepada perkataan cinta,tapi aku takut aku atau dia akan menangis lagi..aku rindukan sahabat baik@gf@sister@mom and everthing for me...dari status aku menjadi pekerja kilang sehingga student STPM hingga ke UTM dia tidak pernah putus memberi segala2nya kepada aku,dia lebih dari seorang manusia biasa pada aku,aku sygkan dia,aku hormati dia..namun aku byk lukakan dia di saat aku bahagia,aku khianati perhubungan itu hanya kerana aku leka dgn sesuatu yg tidak pasti..kini aku sedar,bila diri ini dikhianati baru aku tahu betapa sedihnya dilukai...aku doakan agar kehidupan dia lebih baik dari aku dan sentiasa bahagia di samping suami tercinta...dia penah sedarkan aku supaya jgn jual harga diri kira kerana sebuah cinta yg tak pasti,kini aku berpegang pada kata2nya...tidak lupa juga kepada seorg lagi sahabat baikku..aku sgt sygkan kamu,kamu sentiasa ada di saat aku menangis dan ketawa,namun persahabatan itu tidak kukuh kerana kamu tidak kuat pada prinsip,kamu rebah pada bayangan sejarah,kamu takut utk membuat keputusan kerana hidup kamu sentiasa dipengaruhi oleh org sekeliling,dulu aku sygkan kamu,kini aku lebih kesiankan kamu kerana aku tidak sanggup melihat kamu dilukai oleh mereka2 yg tidak pernah menghargai kamu....aku kecewa kerana gagal dlm kedua2 persahabatan ini,aku tidak pernah sedih kehilangan kekasih kerana kekasih blh ditukar ganti,tp tidak pada persahabatan,maafkan aku kerana tidak menjaga persahabatan kita dahulu..sesungguhnya kamu amatlah suci bagiku wahai gadis nun jauh di seberang..berjuanglah..berjuanglah sesungguhnya anak2 bangsa amat menagih walau sedikit ilmu darimu utk dijadikan bekalan kehidupan duniawi wa ukhrawi..berjuanglah,selamat hari guru diucapkan....dan kepada seorg lagi sahabat yg telah mengkhianati aku,aku doakan agar kamu berjaya dunia akhirat,aku tahu kamu baik tp jgn biarkan sejarah membunuh kamu...........
Kini hatiku berdegup lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan