Rabu, 5 Mei 2010

aku dan duit.....duit??


Duit...aku xtahu kena sekeping kertas yang mempunyai not nilai begitu berharga skg??btol org ckp money is everything..tp adakah everything is money??aku xnampak aper yg positif ttg duit..yg aku nampak duit byk bg masalah kat manusia yg xtaw nak appreciate duit ni...aku tgk ader yg sanggup membunuh,bergaduh,perang,putus saudara kerana duit..besar sgt ke nilai duit tu jika dibandingkan dengan nilai manusia??kwn sanggup tggal kawan kerana duit,manusia lalai hanyut kerana duit..di mana positifnya duit ni??berapa kerat manusia kat dunia ni yg gunakan duit utk tujuan ke jalan Allah??duit betul2 wat aku trouma,dari kecik mmg aku takut pada duit...xder duit masalah,ader duit pon masalah...secara jujurnya aku xperlukan duit..tp dunia yang memaksa aku perlukan duit utk teruskan hidup..duit boleh bawa mati ker??aku bersyukur walaupun aku tak kaya..janji keluarga aku bahagia,janji aku tak lupa asal aku..biar aku tak ader harta..aku syukur aku ada agama...aku benci duit...benci pada orang yang utamakan duit dari segala2nya..money is not everything...money is a mind killer....teach people far away from god,i hope that Alllah always bless me...i miss my late father,not long for his property,but i long for his relegion lectures..i miss u dad...hope Allah bless u too..i dont wanna be a blind...blind coz of world....coz the world is just temporary....:-(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan