Jumaat, 14 Mei 2010

Aku dan mati...mati??!!!!sudahkah anda bersedia utk mati??



mati...takutnya,dikafan,diusung,dikebumikan,ditanam ditinggal sorg2 didalam kubur tidak berteman....kemudian dtg pula malaikat menyoal hukum kubur...ma'rabbuka?,ma'imamuka?,ma'kiblatuka?......apa aku nak jwb nnt,mulut ku sudah tentu membisu..tanpa amalan aku akan disiksa dgn azabnya.....persoalan,sudahkah aku bersedia utk mati??sudah cukupkah amalan kau di dunia ini??aku takut,betul2 takut bila fikirkan mati...aku jahil didunia,terlalu byk dosa....aku leka,aku lalai mengejar dunia yg tak pasti..aku lupa apa itu akhirat,kiamat..syurga dan neraka....tidak ramai yg fikirkan hari mati,kita lupa,lupa yg dunia ni sementara...ramai yg fikirkan mati bila tua....tp manusia lupa...mati xkenal usia,masa dan jantina..aku sebak..semalam 2 org budak kg aku mati excident,umur baru 15 tahun...baru siang td aku tgk mereka sihat,bila malam mereka sudah tiada...bila esoknya mereka sudah ditinggalkan di liang lahad....terlalu cepat tuhan mengambil nyawa mereka..kuasa tuhan..kun'fayakun......Ya Allah,ampunkan dosa silamku,dosa kedua ibu bapaku...keluargaku....amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan