Sabtu, 1 Mei 2010

Aku,gula dan mama...



"Gula.....
kenapa susah sangat nak jumpa kau skg?kemana kau menghilang?kau pun tahu yang aku tak boleh kalau kau tak ader...kesian kat mak aku,xder org nak teman dia kat dapur..apa yang dia buat semua tak kena,gelisah..resah semua ada dalam diri dia..kemana engkau pergi?kau lari ke sempadan ker?kenapa?adakah kehidupan di sana lebih selesa berbanding di Malaysia?kerana kau mak aku terpaksa ke Melaka mencari waris kau..walaupun tidak sehebat kau,mak aku terpaksa berkawan dengan gula melaka itu.sekurang-kurangnya terhibur la sikit hati mak aku daripada biarkan dia kesunyian tanpa kamu..kembali lah,kami di sini sedia menanti kepulanganmu.....aku tak sanggup lagi dibebel oleh mak aku...aku merayu..pulanglah..pulanglah"... :-P

Tiada ulasan:

Catat Ulasan