Jumaat, 21 Mei 2010

Kuliah subuh pagi tadi : Silaturrahim


Kuliah subuh tadi menceritakan tentang istilah silaturrahim,semua orang sedar menjaga silaturrahim itu dituntut dalam islam malah hukumnya adalah wajib,Di dalam islam sendiri ada menyatakan bahawa tidak bertegur sapa melebihi 3 hari maka tidak dapat baginya mencium bau syurga,masyaAllah,nerakalah jawapannya,aku mula sedar dalam kehidupan ni aku banyak berbuat salah kepada kawan2 dan mereka yang aku kenali,dalam tak sedar aku sudah buat ramai orang terluka,aku harap aku tidak ada musuh dan mereka semua memaafkan aku,sesungguhnya aku tidak pernah berdendam pada sejarah,perkataan SILATURRAHIM itu sendiri membawa banyak maksud dan istilah,sama2 la kita menghayatainya dan menjaga hubungan sesama manusia dan Allah....amin





Tiada ulasan:

Catat Ulasan