Jumaat, 3 September 2010

Perasaan yang sudah lama tidak aku rasai

Semalam aku merasai satu perasaan yang sudah lama aku x rasai iaitu terharu dengan kasih syg kawan2...seingat aku kali terakhir aku naik bas balik cuti raya adlh pada tahun pertama aku di UTM,masa tu aku ingt lagi kawan2 aku menemani aku di stesen bas smbil berborak sementara menunggu ketibaan bas sambil bersalaman dan saling mengucapkan selamat hari raya setelah ketibaan bas utk memulakan perjalanan ke kg halaman.....tq kat dea dan syuk sebab sudi jadi kwn aku n belanja aku m'd semasa berbuka semalam....korg adlh kwn2 yg baik sekali kerana kehadiran korg byk menghilangkan beban masalah yg aku tanggung selama ni.....sungguh aku teharu kerana korg ade time ssh n senangku......

di atas bas perasaan yang sama tiba2 timbul seperti yg aku lalui 3 tahun dahulu yg mana didalam perjalanan aku hanya mengingati ttg keadaan ayahku yg masuk wad secara mengejut dan meninggal dunia pada hari hari khamis 2 hari sebelum Hari Raya Aidilfitri.....tp yg berbeza adalah keadaan kesakitan yang aku lalui skg...hampir 12jam menahan kesakitan kaki aku yg tidak dpt byk bergerak ditambah pula dengan kesejukan air-cond yg benar2 melampau...kakiku menjerit kesakitan yg hanya dikongsi bersama hatiku yg menenangkannya.....bersahur pula di Paka Terengganu pada pukul 330am bersendirian aku berjalan kesakitan ke restoran,pelik dlm bulan puasa inilah kali pertama nasi didalam pingganku gagal aku habiskan yg laizimnya aku tidak penah cukup walau 3 pinggan berjaya aku selesaikan......sungguh pelik dan mungkin ade sesuatu yg tak kena di dalam hati yg sedang aku fikirkan.......

8am aku tiba di rumah setelah my bro dtg ambik kat stesen bas...selepas bersalam dan cium tgn ngn ibu,perkara pertama yang ibuku lakukan adlh mencapai minyak panas utk mengurut kakiku lantas aku berkata..."ibu,sakit ini ubatnya tidak boleh dengan mengurut.InsyaAllah 21/9 ni semua akan ok" lantas ibuku terdiam dalam kesedihan....itulah perjalanan hidup aku yg dikatakan agak misteri pada sahabat2 ku tp tidak pada aku kerana dalam hati ini hnya aku dan tuhan saja yg memahaminya......insyaAllah everything going to be ok...

~kini aku tidak sendiri~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan