Sabtu, 11 September 2010

Aidilfitri Itu Indah Sebenarnya~~

Aidilfiti tahun ini disambut sama seperti tahun2 lalu dgn benda dan aktiviti yg sama...tidak byk berbeza.....dari mata kasar mungkin ia kebiasaan pada pandangan umum..tp tidak padaku...perasaan yg wujud dalam diri ini amat berbeza sekali dengan ketenangan jiwa yang hampir maksimum berjaya aku capai hasil dari prinsip yg masih aku amalkan skg...walaupon dibebani dengan pelajaran dan assigment yg semakin bersepah namun aku dpt laluinya dgn senyuman kerana ini bkn masalah utama yg biasa aku lalui pada tahun2 kebiasaannya...tekakan hidup sudah semakin mengurang dan mungkin ketika rodaku berputas ia sedang berhenti di atas utk seketika dan diharap utk jangka masa yg lebih lama..padaku inilah ketenangan yg telah lama hilang dan kini sudah ku temui...terima kasih Allah kerana mendengar malah mengabulkan doaku..mudah2an aku sentiasa mendapat petunjuk darimu.....

hubunganku dengan kakak tidak elok setelah bertengkar hampir 3 bulan dahulu..kerana aku duduk jauh dari rumah maka ssh utk aku kembali bertegur dengannya...namun pada pagi raya yg mulia ini terdetik hatiku berani menadah tangan memohon ampun disusuli dengan genangan air di kelopak mata kakakku....mybe ini adalah hikmah dan nikmat yg lahir dari hati yang ikhlas...tq Allah kerana memudahkan segala urusanku.....sesungguhnya aku ini insan yg terlalu hina di masa lampau dan diharap agar Engkau memberi limpah kurnia pada ku pada masa hadapa...InsyaAllah...amin

Alhamdulillah atas anugerah kesihatan dariMu kerana menyempurnakan puasaku tanpa sebarang masalah walaupun keadaan fizikalku tidak berapa sempurna pada masa ini....aku amat berasa makna yg teramat tinggi nikmatnya merayakan Aidilfitri kali ini kerana umpama meraikan kejayaan aku di medan perang..namun ramadhan sudah pergi dan ramadhan yg akan datang pasti aku akan cuba menjadi lebih baik dari sebelumnya......insyaAllah....sukran ya Allah ala kullu'nikmatuhi...(",)

~~Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan