Isnin, 15 November 2010

The Ligthning Thief - Percy Jackson

Percy jackson is about to be kicked out of boarding school...again. And that’s the least of his troubles. Lately, mythological monsters and the gods of mount Olympus seem to be walking straight out of the pages of Percy’s Greek mythology textbook and into his life. And worse, he’s angered a few of them. Zeus’s master lingtning bolt has been stolen, and Percy is the prime suspect - Sedikit sinopsis ttg novel ni...akceli ni la 1st time aku kena habiskan novel dan yg paling teruk adalah novel ni dalam bahasa english...mampukah aku habiskan?ini adalah asgment utk aku sempena cuti semester ini.....honestly tajuk novel ni pon aku x fhm apa maknanya....sinopsis pon aku x berapa jelas,...apatah lagi isi kandungannya.......hahaha...sori sbb aku sebenarnya x suka baca novel even novel BM pon apatah lagi yg BI...tp aku ambik semua ni sbg satu cabaran.....dan aku akan buktikan kat dia yg aku boleh habiskan novel ni walau aku x faham...:-)





Cuti semseter sudah bermula..raya haji bakal menjelma....tapi aku masih tersadai di UTM menyambut aidiladha di sini....this my 1st time aku terpaksa beraya berjauhan dengan my lovely mom...sedeynya L....mak slalu kol suh balik...tp aku xtaw nape mood nak balik xde langsung...padahal sku sgt rindukan rumah....mybe perjalanan 12jam buat aku malas sgt nk balik...xpe la..mybe ini adalah pengalaman baru aku...lagipun skg aku rasa UTM agak indah..:-)


Bercakap ttg perasaan...dlm seminggu dua ni aku rasa amat bahagia sgt....bermula dgn sambutan besday aku dan hari2 seterusnya..aku rasa sgt dihargai oleh kwn2 aku...aku rasa aku terlalu dimanjakan...dan yg paling wat aku hepi adalah bila bersama dengan budak comel itu...aku xtaw nape..dia bkn gf aku...bkn someone spesel pon utk aku...dia just kwn aku..tp nape bila dia ngn aku..aku selalu senyum..aku selalu gelak dan terhibur dgn setiap patah perkataan dari dia...secara x sengaja dia tlh bg inspirasi utk emosi aku...aku rasa sgt terkawal..tiada stress dalam masa yg sama aku fokus kepada pelajaran..perjalanan aku sgt lancar semester ini....secara total semester ini adlh yg paling berjaya sejak aku bergelar student UTM.


Dialah yg telah memaksa aku dlm rela utk membaca2 novel yg aku penah anggap smpah dlu...dengan satu tujuan supaya aku lebih lancar dlm bahasa inggeris yg agak tunggang langgang ni...semuanya bermula apabila aku jeles dgn BI dia yg sgt lancar tu...hope oneday aku pon boleh mcm dia...sejak akhir2 ni dia slalu menghabiskan masa utk utk...study bersama,mkn bersama,tgk movie bersama..aku pelik kenapa dia sudi kwn ngn aku..padahal dlu aku anggap dia sorg yg ssh utk didekati...pernah dlu aku berkata kalaulah dia sudi jadi kwn aku...mesti bahagia..tp skg dia dh jadi kwn baik aku dan kami sgt rapat skali...that why la aku rasa seolah2 aku masih bermimpi....mimpi yg sempurna....:-)


Dia pernah ckp aku sorg laki yg pelik..tp dia ckp dia suka bila lepak ngn aku..aku byk bercerita ttg sejarah dan masa depan,berkongsi pengalaman,berpesan dan saling mengingatkan 15/11/2010........tarikh yg x mungkin dapat aku lupakan...hari yg paling aku bermakna utk aku...seperti mimpi...peristiwa yg buat aku sasau lagi..buat aku sakit dan senyum sendiri....aku x mampu nk ucapkan apa2 ttg peristiwa itu tp bagi aku itu adalah detik perpisahan yg sungguh manis sekali..aku pon tahu dia pasti merasai perasaan yg sama....awak..terima kasih byk2 kerana sudi jadi kwn sy dan jaga sy sejak akhir2 ini...hope cuti sem ni berlalu dengan pantas agar kita dpt berjumpa lagi semester depan...dan sy harap cuti sem ni awk blh rehat sepuas2..mkn byk2, jadi bulat dan sihat sbb bila awk hepi sy pon akan hepi..ingat la pesanan sy..lupakan sejarah dan buka lah buku baru kerana bagi sy sejarah itu adalah sejarah....dan masa depan yg baik perlu di cipta mulai saat ini...:-)


~ miss u lol~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan