Sabtu, 30 Oktober 2010

i heart TRW




i am proud to be a kelantanense.....itu je perkara yg mampu aku ungkapkan setelah menyaksikan pasukan kelantan menjadi juara dan sekaligus mencipta sejarah dengan pertama kalinya membawa piala Malaysia ke bandar tercinta Kota Bharu.....kejayaan yg tercipta sungguh bermakna utk semua rakyat kelantan especially aku yg begitu fanatik terhadap pasukan TRW ini....tq kat kwn2 yg sudi lepak td utk sama2 layan bola di kafe KTHO-UTM yg rata2nya di penuhi oleh fan TRW yg tidak dapat ke bukit jalil....tq to mr. pue,matyin,mat yie,kucah, ana (kelantanese) dan special tq to hafizi (ganu),man (perak) n jamlus (pahang) walaupon korg bkn org kelantan tp korg bersemangat sopport team TRW ini.....semangat ini lah yg wat aku terharu dan membangkitkan extra power utk aku terus menjerit kegembiraan semasa menyaksikan perlawanan akhir ini....



di sebalik kegembiraan ini masih ade sedikit rasa sedey di hati tatkala tidak dapat ke bukit jalil bersama rakan2 berkongsi sejarah baru di sana..masalah teknikal di saat2 akhir memaksa aku melupakan bukit jalil dan pasrah menyaksikan di skrin gergasi sahaja....tidak seperti tahun lepas yang mana aku sanggup menunggang moto selama hampir 5 jam+sesat dari utm ke bukit jalil semata2 tk menyaksikan perlawan tersebut....berkumpul bersama rakan2 serta saudara2 yg tidak di kenali adalah sesuatu yg menyeronokkan di samping lautan semut merah yg menguasai hampir 3/4 ruang stadium.....namun pada tahun ini aku hanya dapat menyaksikan kemeriahan itu di dalam gambar yg di postkan oleh fanatikos2 TRW di dlm FB dan juga laman2 web rasmi TRW......menitis air mataku kerana kecemburuan melampau......mau saja aku terbang ke sana sepantas yg mampu.....tp itulah nasibku..hanya fanatikos dari jarak jauh.....



walau apapun aku tetap berasa syukur kerana kelantan mampu buktikan bahawa mereka adalah gergasi bola sepak baru di Malaysia....dengan kejayaan ini aku harap kelantan akan maju lagi selangkah kehadapan dalam sukan bola sepak ini dan bola sepak malaysia terus meriah pada masa hadapan....kepada semua warga kelantan yg berada di kota bharu dan sekitar...anda patut merasa bertuah kerana dapat bersama2 pasukan TRW berarak di setiap pelusuk kota bharu bersama piala keagungan PM..detik itu adalah paling bermakna utk semua fanatikos...walaupon aku tidak dpt bersama.....namun aku sentiasa memerhatikan dari jauh...football make me hepi.....tq to all......TRW the best....


~proud to be kelantanese~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan