Khamis, 22 November 2012

M.U versus ??

Bercakap ttg bola sepak,satu je yg aku perhatikan sifat org2 sekeliling (friends).Aku x pasti samada mereka itu minat bola atau pon minat tgk m.u kalah.....bermula dengan kebangkitan Chelsea selepas tranformasi roman Abramovich...ramai yg mula meminati team chelsea walaupun cetek sejarah ttg pasukan tersebut....ramai yg mula meminati pasukan The blues itu dgn mencanang diri sebagai peminat setia zaman berzaman....dan xramai antara mereka yg kenal siapa gianfranco zola yg menjadi lagenda chelsea...nama mourinho naik disusuli dengan beberapa pengurus sehingga hari ini Rafael Benitez.....look like chelsea more intresting to express thropies more than football development...........but now ade kuasa baru di EPL

This is chelsea
  
Kuasa baru bola sepak EPL iaitu MC mula naik dalam 2 tahun kebelakangan ini selepas tranformasi Sheikh Mansor dgn membawa masuk ramai pemain bintang menjadikan kelab MC sbg kelab terkaya kot....mula la MC ade penyokong yang beralih arah dari Chelsea.....adakah mereka peminat sejati?lalang?atau hnya sekadar mahu mencari team yg mampu gugat MU?kalau begitu lah gamaknya bermakna tiada kemanisan dlm bola sepak dpt anda rasakan.....cuba tgk,chelsea sejak tahun 2000 sampai skg kalau xsilap aku sudah ade 10 manager....tp?apakah kejayaan yang di kecapi kelab berbaloi dengan kos?sepertiMC,kos pasukan MC mybe blh buat 10 team arsenal...tp di mana MC dalam kejohanan eropah?pasukan EPL pertama out..baru out td seri ngn Real.......kalau belaja ekonomi blh la tau kos n benefict.....hehehehehe

this is legend
ok...berbalik kepada MU....hanya team ni jer yg aku minat....sbb?David Beckham...aku ni langsung x minat bola sepak sejak dari kecil namun ketika usia nk masuk 20 aku terlihat video CD dokumentari beckham...dari situ aku mula minat pada bola dan pasukan beckham ketika itu adalah MU.....so aku sokong MU lah.....aku mula ikuti perkembangan sejarah dan terkini ttg MU.....apa yg aku tahu MU adalah pengurusan yg terbaik di EPL yg berjaya mengekalkan pengurus SAF selama lebih 2 dekap di iringi trofi yg blh dikatakan agak berbaloi dgn kos.......dan mengasilkan ramai player star dan juga legend yag kini ramai dah jadi jurulatih seperti SAF....hebat bukan pengaruh SAF?

Dalam dunia bola sepak aku respect kepada 2 org kwn aku...sorg classmate aku yg setia ngn Liverpool even terkini sgt down dgn trofi dan kemenangan.....salute sbb this is true fan...sokong bkn sbb mng...tp cintakan kelab lebih pntg.

Sorg lagi mmber kg aku...penyokong setia arsenal...xsuka player tp suka kelab.........sggup tgk bola sorg2 sbb jrg kafe on game arsenal....tp hati dia ada pada arsenal....~respect~

p/s : kalau nk tgk bola...tgk la...xyah minat sgt kalau x taw apa itu knowledge.....nasib baik QPR x power..kalau x ramai la fan chelsea n MC lompat ke QPR`.....hahahaha~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan